Selaimesi on vanhentunut, ja voi vaikuttaa sivun toimivuuteen.

Ostoehdot

Toimitusehdot

Näitä toimitusehtoja (jatkossa ”Ehdot") sovelletaan Polarn O. Pyret AB:n (”Yhtiö”) omistamaan verkkokauppaan osoitteessa polarnopyret.fi (jatkossa ”Verkkokauppa”), sekä Verkkokaupan tuotteita (jatkossa ”Tuotteet”) koskeviin tilauksiin kuluttajakaupassa. 

 

Yhtiön yhteystiedot ovat: 

Polarn O. Pyret AB

Drottninggatan 33 4TR, 111 31 Stockholm, Sverige

p. +46 (0)8 410 522 10

Y-tunnus: 556235-7383

ALV-rekisterinumero: SE556235738301.

 

SISÄLLYSLUETTELO

1. YLEISTÄ

2. MAKSAMINEN

3. TILAUSVAHVISTUS, TOIMITUSVAHVISTUS/KUITTI

4. TILAAMINEN JA TOIMITUS

5. VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

6. REKLAMAATIO

7. VARAAAMINEN

8. VASTUU

 

1. YLEISTÄ

Polarn O. Pyret on lastenvaatteisiin erikoistunut myyjäosapuoli. Asiakkaana voit päättää, haluatko suorittaa ostoksesi myymälöissämme vai tilata verkkokaupastamme. Verkkokauppaamme tehdyt tilaukset toimitetaan joko valitsemaasi Postin toimituspisteeseen tai Polarn O. Pyret -myymälään Suomessa. Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle.

 

Viimeistelläksesi tilauksesi verkkokaupassamme, tulee sinun hyväksyä nämä ehdot. Hyväksyttyäsi ehdot ja vahvistettuasi tilauksesi, katsomme tilauksesi olevan sitova. Samalla vahvistat myös, että antamasi henkilötiedot ovat oikeat. Asiakas vastaa itse niistä seuraamuksista, jotka virheellisesti ilmoitetut henkilötiedot saattavat aiheuttaa.

 

Polarn O. Pyret pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja, ja sen vuoksi suosittelemme, että luet Ehtomme aina ennen ostopäätöksen tekemistä.

 

Tilataksesi Verkkokaupastamme sinun tulee:

- antaa nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi sekä muut tarpeelliset tiedot (mukaan lukien valitsemasi maksupalveluntarjoajan vaatimat tiedot)

- olla vähintään 18-vuotias (alle 18-vuotiaalla tilaajalla tulee olla huoltajan suostumus) sekä

- olla käyttämäsi voimassaolevan maksu-/luottokortin tai sähköisen maksuvälineen käyttäjätunnusten luvallinen haltija.

 

Emme vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu siitä, että tilauksen tai sen osan toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meistä riippumattomasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä syystä tai muusta ulkopuolisesta esteestä, jota emme ole voineet kohtuudella ottaa huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia emme myöskään kohtuudella olisi voineet välttää tai estää.  

 

Emme takaa Tuotteen saatavuutta Verkkokaupassa. Varaamme oikeuden ilman vastuuta tai aiempaa ilmoitusta muuttaa, keskeyttää tai lakkauttaa minkä tahansa Tuotteen valmistuksen tai myynnin Verkkokaupassa. Emme vastaa siitä, että Verkkokaupassa myytäviä Tuotteita olisi aina saatavilla emmekä Verkkokaupassa mahdollisesti olevista kuva- tai painovirheistä, virheellisistä hinnoista tai hinnanpyöristyksistä. Emme myöskään vastaa virheellisistä tiedoista Tuotteen varastotilanteessa.

 

2. MAKSAMINEN

Maksupalvelutarjoajana Verkkokaupassa on Klarna AB. Klarna Checkout -nimisen palvelun kautta voit maksaa seuraavilla tavoilla:

 

  1. Klarna Lasku
  2. Klarna Erämaksu
  3. Valikoiduilla luottokorteilla
  4. Yleisempien suomalaisten verkkopankkien kautta. 

 

Antaessasi henkilötietosi ja viimeistellessäsi tilauksesi ostoskorissamme, hyväksyt myös Klarnan Ehdot.  

 

Klarna Checkout -palvelu voi täyttää henkilötietosi puolestasi perustuen ostoskorissa syöttämiisi tietoihin (kuten sähköpostiosoitteeseesi tai sosiaaliturvatunnukseesi). Klarnan vaatimat henkilötiedot määräytyvät asiakas- ja ostotilanne-perusteisesti. Luottokelpoisuus tarkistetaan vain tiettyjen maksutapojen kohdalla, eikä sitä siten suoriteta Klarna Checkout -palvelun käytön yhteydessä automaattisesti. Klarnan arvioima luottokelpoisuus ei vaikuta suoraan luottotietoihisi, eikä Klarna välitä tietoa tekemästään luottokelpoisuus-arviostaan muille osapuolille, kuten pankeille.

 

Kun olet tunnistautunut Klarna Checkout -palveluun, näet juuri sinulle sopivat maksuvaihtoehdot. Klarna Lasku on esivalittu maksuvaihtoehto, mutta voit vaihtaa maksutavan helposti. Kaikki maksuvaihtoehdot eivät välttämättä ole saatavilla kaikille asiakkaille. Halutessasi voit suojata Klarna Checkout -palvelun käytön asettamalla palvelulle henkilökohtaisen PIN-koodin.

 

Klarna vastaa maksupalveluntarjoajana kaikkiin kysymyksiin, jotka liittyvät maksutapoihin sekä itse maksusuoritukseen. Lisää informaatiota sekä Klarnan maksuehdot ja asiakaspalvelun yhteystiedot  löydät osoitteesta Klarna.fi. 

 

Klarna Checkoutin tarjoamat maksuvaihtoehdot:

  1. Lasku
  2. Erämaksu
  3. Luottokortti
  4. Verkkopankki

 

3. TILAUS- JA TOIMITUSVAHVISTUS

Vahvistettuasi ja maksettuasi tilauksesi onnistuneesti, saat automaattisesti tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos tilausvahvistus ei saavu perille tai sinulla on muita kysymyksiä tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme

 

Kun tilauksesi toimitetaan varastoltamme, saat toimitusvahvistuksen sähköpostiisi. Toimitusvahvistus toimii myös kuittina ostoksistasi, minkä vuoksi sinulle ei lähetetä erillistä paperikuittia tilauksesi mukana. Suosittelemme, että säästät sähköpostiisi lähetetyn toimitusvahvistuksen.

 

4. TILAAMINEN JA TOIMITUS

Toimitamme verkkokauppatilauksia suomalaisiin postiosoitteisiin yhteistyössä Postin kanssa.

Voit valita toimitustavaksi myös jonkin Suomessa sijaitsevista Polarn O. Pyret -myymälöistä (pl. Oulun myymälämme). Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Tehdäksesi tilauksen Suomen ulkopuolelle, vieraile osoitteessa polarnopyret.com

 

Postin toimitustavoista käytössämme ovat toimitus Postin toimipisteeseen, Pakettiautomaattiin sekä kotitoimitus.

Toimitustapa valitaan tilauksen vahvistamisen yhteydessä, jolloin tilauksen loppusummaan lisätään mahdolliset toimituskulut automaattisesti. Toimituskulut vaihtelevat mm. toimitustavasta riippuen ja ovat nähtävissä ostoskorin viimeisessä vaiheessa. Toimitus valitsemaasi myymälään on maksuton, mutta koska tilauksesi toimitetaan myymälään muiden varastolta lähtevien toimitusten mukana, saattaa tämä toimitustapa viedä kauemmin kuin muut toimitusvaihtoehtomme. Lue lisää eri toimitustavoistamme alta.

 

Jotta tilauksesi on vahvistettavissa, tulee sen olla vähintään 1,00 € arvoinen (mahdollisten alennuksien jälkeen).

 

4.1 Toimitus Postin toimipisteeseen tai Pakettiautomaattiin sekä Postin kotitoimitus

 

Kun pakettisi on noudettavissa, saat tekstiviestin ilmoittamaasi puhelinnumeroon. Noutaessasi pakettisi Postin toimipisteestä tai Pakettiautomaatista, tulee sinun noudattaa Postin ohjeita ja ehtoja. Jos pakettisi on vaurioitunut toimituksen yhteydessä, tulee sinun ilmoittaa siitä kyseiseen noutopisteeseen ennen paketin vastaanottamista.

 

Polarn O. Pyret ei vastaa paketeista, jotka on asiakkaan hyväksynnällä jätetty kotitoimituksen yhteydessä esim. oven ulkopuolella tai postilaatikkoon.

 

4.2 Toimitus Polarn O. Pyret -myymälään (pl. Oulu)

Tilauksen toimitus mihin tahansa Suomen konsepti-myymäläämme (ei koske Oulun myymäläämme) on ilmainen. Huomioithan, että asiakastilaukset toimitetaan myymälään osana yleistä logistiikkaamme, joten toimitusajat ovat vaihtelevia. Saat viestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on noudettavissa myymälästämme. Paketin noutavalla henkilöllä tulee olla tiedossaan tilausnumero ja lisäksi hänen tulee kyetä esittämään voimassa oleva henkilöllisyystodistus.

 

4.3 Toimituksen myöhästyminen ja osatoimitus

Emme vastaa viivästyksestä tai vahingosta, jonka takia tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meistä riippumattomasta seikasta johtuen. Emme myöskään vastaa toimituksen viivästymisistä alennus- ja ruuhkasesonkien aikana.

 

Polarn O. Pyret ei toimita tilauksia osissa. Jos emme pysty toimittamaan kaikkia tilauksesi Tuotteita, ilmoitamme sinulle siitä viipymättä sekä hyvitämme Tuotteesta maksamasi hinnan takaisin sinulle, alkuperäisen maksutapasi kautta.

 

4.4 Noutamaton paketti

Pakettiasi säilytetään 14 päivää myymälässämme sekä 7 päivää Postin toimipisteessä/pakettiautomaatissa, alkaen siitä päivästä, kun noutoilmoitus on lähetetty sinulle. Jos et nouda pakettia 14 päivän kuluessa myymälästämme, tilauksesi tullaan käsittelemään automaattisesti palautuksena. Sellaisten tilausten osalta, jotka palautuvat noutamattomina Postin toimesta, Polarn O. Pyret pidättää oikeuden veloittaa 17,50 € -maksun palautuksesta aiheutuvista kuluista.

 

4.5 Tuotteiden hinnat

Tuotteesta kulloinkin veloitettava hinta on sen tilaushetkellä voimassa oleva hinta, joka näkyy tilauksesi koontitiedoissa ennen maksusuoritusta ja vahvistetaan tilauksen tilausvahvistuksessa. Mikäli hinta on kirjoitusvirheen tai muun sellaisen johdosta ilmoitettu Verkkokaupassa ilmeisen virheellisesti, ei virheellinen hinta sido meitä.

 

Käytettäessä mahdollista alennuskoodia, alennettu hinta näkyy tilauksesi koontitiedoissa ennen maksusuoritusta, koodin syöttämisen jälkeen.

 

Halutessamme voimme muuttaa tuotteiden hintoja ilman eri ilmoitusta. Muutettuja hintoja sovelletaan kaikkiin hintojen muutoksen jälkeen tehtyihin tilauksiin.

 

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ja muut soveltuvat verot, mutta eivät sisällä toimituskuluja. Lisäkulut liittyen toimitukseen sekä sen arvonlisäveroon tai muihin veroihin eritellään tilauksesi koontitiedoissa ennen maksusuoritusta.

 

5. VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS

Asiakkaanamme sinulla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus asioidessasi verkkokaupassamme, alkaen tilauksen noutopäivästä*. Vaihto-oikeus koskee ainoastaan myymäläämme palautettavia tilauksia. Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, minkä lisäksi hintalappujen tulee olla tuotteessa kiinni. Jos palauttamasi Tuote ei täytä näitä mainittuja ehtoja, on meillä oikeus olla vastaanottamatta palautusta. Tuotteiden pakkaaminen ja palautuslähetys on sinun vastuullasi. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta ne eivät vahingoitu kuljetuksessa. Suosittelemme käyttämään aina Tuotteen alkuperäistä pakkausta.

*Pidennetty vaihto ja palautus-oikeus kaikissa verkossa sekä myymälöissämme tehdyissä ostoksissa 13.11.2019-7.1.2020 välisenä aikana (pl. Oulun-myymälä ja Outlet-myymälä).

Jos päätät palauttaa tai peruuttaa koko tilauksen, hyvitämme myös alun perin maksamasi toimituskulut takaisin. Mikäli palautat vain osan tilauksesta, emme hyvitä toimituskuluja. Huomioithan, että jos osa-palautuksen johdosta tilaukseesi sovelletun alennus-kampanjan ehdot eivät enää täyty, kampanja-etu raukeaa (esimerkkinä "Ota 3 - maksa 2"-kampanja).

 

5.1 Palautus myymälään

Voit palauttaa verkkokaupastamme ostetut Tuotteet myymälöihimme (pl. Oulun myymälämme sekä Outlet-myymälämme). Otathan mukaasi tilauksen mukana toimitetun palautuslomakkeen täytettynä sekä varaathan mukaasi myös tilauksen toimitusvahvistuksen. Huomioithan, että hyvitämme palautettavat Tuotteet alkuperäiselle maksutavalle ja tämä vie keskimäärin 1-5 päivää. Saat kuittauksen hyvityksen käsittelystä maksupalveluntarjoajaltamme Klarnalta sähköpostitse.

 

Käsittelemme myymälöissämme (pl. Oulun myymälämme sekä Outlet-myymälämme) myös tuotevaihtoja. Vaihto on mahdollinen vain samanhintaiseen tai kalliimpaan tuotteeseen.

 

5.2 Palautus Postin kautta verkkokaupan varastolle

Palautuksen lähettämiseksi on olemassa kaksi vaihtoehtoa:

 

1. Voit palauttaa tilauksen Postin toimipisteeseen, jos alkuperäinen toimitustapa on ollut joko kotitoimitus tai nouto myymälästä/Postista/Pakettiautomaatista. Suosittelemme säilyttämään palautettavasta lähetyksestä saatavan Postin kuitin, kunnes palautus on kuitattu saapuneeksi ja käsitellyksi toimestamme, jotta tuotepalautuksen lähettäminen voidaan tarvittaessa todentaa. Jos olet valinnut toimitustavaksi Noudon myymälästämme, on sinun oltava yhteydessä Asiakaspalveluumme, jotta saat tilauksellesi palautustunnuksen.

 

2. Voit palauttaa tilauksen Postin Pakettiautomaatin kautta, jos alkuperäinen toimitustapa on ollut nouto Pakettiautomaatista. Palauttaminen Pakettiautomaatin kautta vaatii lokerokoodin, jonka Posti lähettää tekstiviestitse tiedoksi paketin noutotietojen yhteydessä.

 

Postin kautta palautettaessa on palautuksen mukaan liitettävä tilauksen mukana toimitettu palautuslomake huolellisesti täytettynä. Vaillinaisesti täytetty palautuslomake saattaa viivästyttää tai estää palautuksen käsittelyn.

 

5.3 Palautuksen käsittely ja hyvityksen maksaminen

Vastaanotettuamme palautuksen joko myymälässä tai Verkkokauppamme varastolla, hyvitämme palautuksen arvon Sinulle viipymättä tai vähintäänkin 21 päivän kuluessa siitä, kun palautus on saapunut käsiteltäväksemme. Huomaathan, että epäämme annetun kampanja-alennuksen, jos palautuksen johdosta kampanjan alkuperäiset ehdot eivät enää täyty.

 

Maksupalautus tehdään sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilatessasi Tuotteet.  Maksupalautuksista ei aiheudu sinulle ylimääräisiä kuluja. Tässä vielä maksutapakohtaisia lisätietoja:

 

a. Verkkopankissa maksetut tilaukset

 

Hyvitys tapahtuu maksupalvelukumppanimme Klarnan toimesta ja saat kuittauksen sähköpostitse, kun hyvitys on lähtenyt Klarnalta kohti pankkitiliäsi.

 

b. Luottokortilla maksetut tilaukset

 

Hyvitys tapahtuu suoraan käyttämällesi luottokortille ja saat Klarnalta kuittauksen, kun hyvitys on suoritettu.

 

c. Klarna-laskulla maksetut tilaukset

 

Klarna toimittaa uuden, päivitetyn laskun sähköpostitse, kun tieto palautuksesta on kulkeutunut heidän järjestelmäänsä. Jos sinulla on maksamaton Klarna-lasku, voit kirjautua sisään joko osoitteessa www.klarna.fi tai puhelimeen ladattavan Klarna-applikaation kautta ja pidentää laskusi maksuaikaa tai asettaa laskusi pitoon siksi aikaa, kunnes palautuksesi on käsitelty. 

 

d. Klarna Erämaksulla maksetut tilaukset

 

Saat Klarnalta kuittauksen, kun palautuksesi on käsitelty. Palautus otetaan huomioon seuraavan kuukauden Klarna Erämaksu -laskullasi.

 

 

6. TOIMITUS- TAI TUOTEVIRHEET

Vastaamme Tuotteen myyjänä Tuotteiden virheellisyydestä kuluttajasuojalain 5 luvun mukaisesti. Emme vastaa Tuotteiden käytön ja huollon tai sen laiminlyönnin taikka normaalin kulumisen aiheuttamista vioista.

 

Mikäli huomaat sinulle Verkkokaupasta toimitetuissa Tuotteissa olevan virheen tai toimituksesta puuttuvan tilattuja Tuotteita, pyydämme sinua ilmoittaa tästä viipymättä joko myymäläämme tai asiakaspalveluumme. Löydät molempien yhteystiedot verkkosivuiltamme.

 

Mikäli olet yhteydessä sähköiseen asiakaspalveluumme, pyydämme sinua kuvaamaan virheen tai puutteen mahdollisimman selkeästi sekä toimittamaan meille kuvan viallisesta Tuotteesta sähköpostitse, mikäli mahdollista, sillä nämä toimet ovat meille avuksi, kun tutkimme tuotevirheen mahdollisuutta. Varaamme oikeuden tarvittaessa pyytää reklamoitavan Tuotteen tutkittavaksemme myymäläämme tai Verkkokauppamme varastolle.

 

Sekä myymälään että asiakaspalveluun reklamoitaessa, on asiakkaalla velvollisuus todistaa Tuotteen ostoajankohta, -paikka ja -hinta esimerkiksi Toimitusvahvistuksen avulla.

 

Mikäli Tuotteessa todetaan olleen virhe, toimitamme tilalle virheettömän, korvaavan Tuotteen tai hyvitämme virhettä vastaavan hinnan. Huomaathan, että hyvityksen edellytyksenä on se, että palautat viallisen Tuotteen meille joko myymälään tai Verkkokauppamme varastolle. Siinä tapauksessa, että viallisen tuotteen palauttaminen myymäläämme ei ole mahdollista, voit palauttaa tuotteen maksutta Verkkokaupan varastollemme. Postittamisesta ei koidu Sinulle postikuluja, kunhan toimit Asiakaspalvelustamme saatavien ohjeiden mukaisesti.

 

7. TUOTTEIDEN SAATAVUUS

Emme takaa Tuotteen saatavuutta Verkkokaupassa. Emme lupaa, että Verkkokaupassa myytäviä tuotteita olisi aina saatavilla, emmekä vastaa Verkkokaupassa mahdollisesti olevista kuva- tai painovirheistä, virheellisistä hinnoista tai hinnanpyöristyksistä (kuten toimittajien virheellisesti muuttamista hinnoista tai valuuttamuunnosvirheistä). Emme myöskään vastaa virheellisistä tiedoista tuotteen varastotilanteessa tai teknisistä virheistä.

 

Jos toimitetussa tuotteessasi on eri hinta kuin mitä olemme ilmoittaneet tuotteen hinnaksi Verkkokaupassamme, on Tuotteen lähtöhinta (hinta ennen mahdollisia alennuksia) se, minkä olemme tilauksenvahvistushetkellä ilmoittaneet tuotteen lähtöhinnaksi Verkkokaupassamme.

 

8. FORCE MAJEURE

Emme vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu siitä, että tilauksen tai sen osan toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meistä riippumattomasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä syystä tai muusta ulkopuolisesta esteestä, jota emme ole voineet kohtuudella ottaa huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia emme myöskään kohtuudella olisi voineet välttää tai estää.  

 

Jos ylivoimainen este estää tilauksen toimittamisen yli kahden (2) kuukauden ajaksi, on molemmilla osapuolilla oikeus irtisanoa sopimus ilman korvausvelvollisuutta.