Selaimesi on vanhentunut, ja voi vaikuttaa sivun toimivuuteen.

Ostoehdot

Ostoehdot

Näitä yleisiä ostoehtoja ( ”Ehdot") sovelletaan tuotteiden tilaamiseen verkkosivulla www.polarnopyret.fi (”Verkkokauppa”). Polarn O. Pyret AB ("Polarn O. Pyret" tai "me") -yhtiön yhteystiedot ovat: Drottninggatan 33 4TR, 111 51 Stockholm, Sverige. P. +46 (0)8 410 522 10.
Y-tunnus: 556235-7383. ALV-rekisterinumero: SE556235738301.

 

SISÄLLYSLUETTELO

1. YLEISTÄ

2. MAKSAMINEN

3. TILAUSVAHVISTUS, TOIMITUSVAHVISTUS/KUITTI

4. TILAUS, RAHTI  JA TOIMITUKSET

5. PERUUTTAMIS-, PALAUTUS- JA VAIHTO-OIKEUS

6. REKLAMAATIO

7. VASTUUNRAJOITUS

8. YLIVOIMAINEN ESTE

 

1. YLEISTÄ

Polarn O. Pyret on lastenvaatteisiin erikoistunut myyjäosapuoli.  Asiakkaana voit päättää, haluatko suorittaa ostoksesi myymälöissämme vai tilata Verkkokaupastamme. Verkkokaupassa tehdyt tilaukset voidaan toimittaa jakelutoimipaikkaan tai valittuun Polarn O. Pyretin myymälään Suomessa.

 

Tehdäksesi ostoksia Verkkokaupassamme sinun on hyväksyttävä nämä ostoehdot. Tilaus on sitova ostoehtojen hyväksymisen jälkeen. Lisäksi vahvistat, että ilmoittamasi tiedot ovat oikeat.  Asiakkaana vastaat virheellisesti ilmoitetuista tiedoista.

 

Polarn O. Pyret pidättää oikeuden milloin tahansa muuttaa näitä Ehtoja, ja sen vuoksi suosittelemme, että luet Ehtomme aina ennen ostosten tekemistä.

 

Ehdot ovat voimassa vain silloin, kun ostaja on yli 18-vuotias Suomessa asuva yksityishenkilö. Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja. Alle 18-vuotiaalla asiakkaalla on oltava huoltajan suostumus tilauksen tekemiseen.

 

Polarn O. Pyret ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla  tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä.

 

2. MAKSAMINEN

Polarn O. Pyret tarjoaa yhteistyössä Klarnan kanssa seuraavat maksutavat: laskulla maksu, erämaksu, korttimaksu ja suoramaksu verkkopankin kautta. Tämä maksuratkaisu on nimeltään Klarna Checkout.

 

Ilmoittamalla tiedot kassalla osoitat, että hyväksyt Klarnan ehdot.  Klikkaamalla "Osta"  hyväksyt Ehtomme.

 

Klarna Checkout näyttää sinulle määrätyt tiedot heti kun henkilöllisyytesi on tunnistettu.  Henkilöllisyyden todentamiseen vaadittavat tiedot voivat vaihdella ostokerran ja asiakkaan mukaan. Luottotarkistusta ei tehdä koskaan suoraan Klarna Checkout -maksutavassa vaan tarpeen mukaan valitun maksuvaihtoehdon perusteella.  Klarnan keräämät luottotiedot eivät vaikuta luottokelpoisuuteesi, eivätkä muut luottotietoja pyytävät tahot, kuten pankit, voi nähdä niitä.

 

Kun sinut on tunnistettu, Klarna Checkout näyttää, mitä vaihtoehtoja juuri sinulle on tarjolla. Ennalta valittu maksutapa on laskulla maksu, mutta voit tietenkin valita vapaasti jonkin muun vaihtoehdon, kuten suoramaksun verkkopankin välityksellä tai korttimaksun. Tarjottavat vaihtoehdot voivat vaihdella ajoittain.  Halutessasi voit suojata Klarna Checkout -maksutavan käytön  PIN-koodilla.

 

Kaikki maksuihin liittyvät tiedot ja viestit tulevat sinulle suoraan Klarnasta.
Lisätietoja Klarnan maksutavoista sekä täydelliset ehdot löydät osoitteesta www.klarna.fi. Ota maksuun liittyvissä asioissa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

 

Klarna Checkout tarjoaa seuraavat maksutavat:

  1.  Lasku
  2. Erämaksu
  3. Luottokortti
  4. Suoramaksu verkkopankin kautta

 

Myymälöissämme maksutapoina käyvät: 

  1. Käteinen
  2. Korttimaksu

Lahjakortti:

Lahjakorttimme voi lunastaa myymälässä tai verkossa ilmoittamalla lahjakortin numeron kassalla. Voit valita itse, kuinka suuren osan lahjakortin summasta haluat käyttää. Lue lisätietoja lahjakortista verkkosivuiltamme.

 

Bonussetelillä maksaminen:

Bonus on aina henkilökohtainen. Jos haluat käyttää bonuksia maksaessasi ostoksia, sinun tulee tunnistautua myymälässä tai kirjautua Verkkokaupan sivuille. Bonuksesi ladataan jäsentietoihisi, ja ne voidaan käyttää ostoksen yhteydessä myymälässä tai Verkkokaupassa. Koko bonussumma on käytettävä yhdellä kertaa eikä sitä voi vaihtaa käteiseksi kokonaan tai osittain. 

 

3. TILAUSVAHVISTUS, TOIMITUSVAHVISTUS/KUITTI

Verkkokaupassa tehdystä tilauksesta lähetään automaattisesti tilausvahvistus asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Jos tilausvahvistus ei saavu perille tai sinulla on muita kysymyksiä tilaukseesi liittyen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.  Huom. Tilausvahvistus tarkoittaa vain, että alamme käsitellä tilausta. Lähetämme sinulle toimitusvahvistuksen heti, kun tuotteen saatavuus on vahvistettu ja tuote voidaan toimittaa.

 

Samassa yhteydessä kun tilauksesi toimitetaan varastoltamme, ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen lähetetään toimitusvahvistus, josta näet, mitä tuotteita sinulle ollaan lähettämässä. Mikäli joku tuote on loppu varastosta, saat siitä tiedon toimitusvahvistuksessa, ja puuttuvan tuotteen summa palautetaan automaattisesti Klarnan välityksellä.

 

Säilytäthän sähköpostiisi lähetetyn toimitusvahvistuksen, joka toimii kuittina mahdollisen palautuksen yhteydessä.

 

4. TILAUS, TOIMITUSMAKSU  JA TOIMITUKSET

Toimitamme verkkokauppatilauksia vain Suomeen. Tehdäksesi tilauksen Suomen ulkopuolelle, vieraile osoitteessa Polarnopyret.com

 

Toimitus tapahtuu Verkkokaupan kassalla valitun toimitusvaihtoehdon mukaisesti. Tarjoamme tällä hetkellä toimitukset Postin toimipisteeseen, pakettiautomaattiin, kotiinkuljetuksena tai johonkin myymälöistämme (pl. Oulu ja Outlet). Tarjoamamme toimitusvaihtoehdot riippuvat asuinmaasta tai tilattujen tuotteiden määrästä.

 

Pidätämme oikeuden kieltäytyä tilauksen käsittelemisestä, mikäli meillä on aihetta epäillä petosta.  Kaikki petosyritykset ilmoitetaan poliisille.

 

4.1 Toimitusmaksu

Verkkokaupan kassalla tulevat näkyviin eri toimitusvaihtoehdot sen mukaan, mihin postinumeroon tilaus on määrä lähettää. Toimituskulut ja toimitusaika ilmoitetaan kassalla käytettävissä olevissa toimitusvaihtoehdoissa. Jos ostoskorisi tuotteiden arvo on yli 50 euroa alennusten jälkeen, tai jos olet POP+ VIP -jäsen, sinulla on aina vähintään yksi ilmaisen toimituksen vaihtoehto. Toimitus valitsemaasi myymälään on maksuton, mutta koska tilauksesi toimitetaan myymälään muiden varastolta lähtevien toimitusten mukana, tämä toimitustapa saattaa viedä kauemmin kuin muut toimitusvaihtoehtomme.

 

Saamassasi toimitusvahvistuksessa on seurantalinkki, jonka avulla voit seurata lähetyksen etenemistä kuljetusyrityksen sivuilla tai Paketit-sovelluksessa, jossa voit seurata meidän ja satojen muiden verkkokauppojen lähetyksiä samassa sovelluksessa. Jos paketti toimitetaan Postin toimipisteeseen/pakettiautomaattiin, paketin saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä oston yhteydessä ilmoittamaasi matkapuhelinnumeroon. Lähetyksen seuranta ei ole mahdollista myymälänoudon yhteydessä.

 

Paketin noutaminen tapahtuu Postin ehtojen mukaisesti. Kun noudat paketin, esitä lähetysilmoituksessa ilmoitettu numerokoodi ja voimassa oleva henkilötodistus.

 

Jos pakettisi on vaurioitunut toimituksen yhteydessä, älä ota sitä vastaan, vaan ilmoita siitä kyseiseen noutopisteeseen ennen paketin vastaanottamista.

  

Polarn O. Pyret ei vastaa paketeista, jotka on asiakkaan hyväksynnällä jätetty kotitoimituksen yhteydessä oven ulkopuolelle tai postilaatikkoon. Tästä esimerkkinä ovat lähetykset, joissa asiakas on erityisesti toivonut, että paketti jätetään oven ulkopuolelle  tai postilaatikkoon (suuret paketit voidaan jättää myös oven ulkopuolelle). Jos paketti katoaa tai se varastetaan, asiakas on itse siitä vastuussa.

 

4.2 Nouto myymälästä

Jos toimituspaikaksi valitaan myymälä, tilauksen toimitus mihin tahansa myymälään (pl. Oulu & Outlet) Suomessa on ilmainen. Tilaukset toimitetaan samaan aikaan muiden varastolta lähtevien toimitusten mukana. Toimitusajat voi vaihdella sen mukaan, missä päin maata liike sijaitsee, sillä myymälät eivät saa toimituksia varastostamme päivittäin. Normaali toimitusaika varastossa oleville tuotteille on neljästä (3) kymmeneen (10) työpäivää.

 

Saat viestin sähköpostiisi, kun tilauksesi on noudettavissa myymälästämme.  Paketin noutavan henkilön tulee esittää voimassa oleva henkilöllisyystodistus. Jos lähetät toisen henkilön noutamaan paketin puolestasi, täytyy henkilön esittää oma henkilöllisyystodistuksensa että tilausnumero.

 

4.3 Toimituksen myöhästyminen ja osatoimitus

Teemme parhaamme toimittaaksemme tilauksesi mahdollisimman pian. Emme kuitenkaan vastaa toimituksen viivästymisistä alennus- ja ruuhkasesonkien aikana tai mikäli ne johtuvat meistä riippumattomista seikoista.

 

Polarn O. Pyret ei toimita tilauksia osissa. Jos emme jostain syystä pysty toimittamaan kaikkia tilauksesi tuotteita, ilmoitamme sinulle siitä välittömästi. Jos olemme jo saaneet maksun tällaisesta tilauksesta, hyvitämme tuotteesta maksamasi hinnan takaisin sinulle alkuperäisen maksutapasi kautta.

 

4.4 Noutamaton paketti

Pakettiasi säilytetään 14 päivän ajan myymälässä siitä päivästä alkaen, jolloin paketin saapumisilmoitus lähetetään. Posti puolestaan säilyttää paketteja eripituisia aikoja eri toimipisteissään/pakettiautomaateissaan, mutta voit tarkistaa ajankohtaisen säilytysajan Postilta saamastasi noutoilmoituksesta. Jos et nouda pakettia määräajan kuluessa, se lähetetään takaisin varastollemme. Polarn O. Pyret pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta noutamattomasta paketista 17,50 euron maksu palautus- ja käsittelykustannuksina.

 

4.5 Hinnat

Tuotteesta kulloinkin veloitettava hinta on sen tilaushetkellä verkkosivustolla voimassa oleva hinta. Kaikki hinnat verkkosivuillamme on ilmoitettu euroina (EURO). Hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron, joka tällä hetkellä on 24 %. Mahdolliset toimitusmaksut lisätään tuotteen hintaan toimitusehtojemme mukaisesti.

 

4.6 Ikäraja

Myymme tuotteita ainoastaan 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille, Suomen lainsäädännön mukaan alle 18-vuotiaat eivät saa tehdä luotto-ostoja.

 

5. PERUUTTAMIS-, PALAUTUS- JA VAIHTO-OIKEUS

Asiakkaana sinulla Kuluttajansuojalain perusteella 14 päivän peruuttamissoikeus etäkaupan yhteydessä. Peruuttamisaika alkaa paketin nouto- tai vastaanottopäivämäärästä. 

 

Polarn O. Pyretin asiakkailla on 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus (”Avokauppa”). Tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja myyntikuntoisia, ja niissä on oltava jäljellä kaikki laput, sinetöinnit ja sinettitarrat.  Tämä koskee myös alennustuotteita. Koska tarjoamme 14 päivän avokaupan, sinun ei tarvitse täyttää peruuttamislomaketta, jos haluat palauttaa tuotteen.

 

Peruuttamis- ja vaihto-oikeus ei koske seuraavia:
(1) asiakkaan ohjeiden mukaan valmistetut tuotteet (esimerkiksi mittatilausvaatteet); tai
(2) tuotteet, joiden sinetöinti on rikottu tai sinettitarra poistettu (esimerkiksi alus- tai uimavaatteet)

 

5.1 Palautus myymälään

Voit palauttaa Verkkokaupastamme ostetut tuotteet myymälöihimme (pl. Oulu ja Outlet).  Ota tuotteen lisäksi mukaan kuitti/lasku, jonka sait sähköpostiisi Klarnalta tehdessäsi ostoksen johonkin myymälöistämme. Paketin mukana oleva lähetysluettelo ei kelpaa kuitiksi.  Palauttaessasi tuotteen myymälään et joudu maksamaan mitään kuluja ja voit myös vaihtaa tuotteen toiseen tuotteeseen. 

 

5.2 Palautus Verkkokaupan varastolle

Kun haluat palauttaa yhden tai useita tuotteita Polarn O. Pyretin varastoon, palautusmaksu on 4,20 €. Jos olet POP+ VIP-jäsen, palautus on maksuton. Paketti sisältää lähetysluettelon, palautusosoitetarran ja palautuslomakkeen, joita on käytettävä tuotteen palautuksessa.  Merkitse palautuslomakkeeseen palautuksen syy ja palautettavat tuotteet. Liitä palautuslomake mukaan palautuspakettiin.  Palautuksissa sinulla asiakkaana on taloudellinen vastuu lähetyksen saapumisesta perille Polarn O. Pyretin varastolle.

 

Valmiiksi maksettu palautusosoitetarra kiinnitetään paketin päälle, minkä jälkeen paketti jätetään lähimpään postitoimipaikkaan. Säilytä postitoimipaikan kuitti palautuksesta siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet ja rekisteröineet palautuksesi.

 

5.3 Hyvityksen maksaminen

Vastaanotettuamme palautuksen joko myymälässä tai Verkkokauppamme varastolla, hyvitämme palautuksen arvon Sinulle viipymättä tai vähintäänkin 21 päivän kuluessa siitä, kun palautus on saapunut käsiteltäväksemme.
Huomaathan, että epäämme annetun kampanja-alennuksen, jos palautuksen johdosta kampanjan alkuperäiset ehdot eivät enää täyty.

 

Maksupalautus tehdään sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt tilauksen yhteydessä. Maksupalautuksista ei aiheudu sinulle ylimääräisiä kuluja. Kun tuote palautetaan varastoomme, hyvitys maksetaan heti, kun palautus on vastaanotettu ja tarkastettu.  Jos maksutapana on korttimaksu, saat hyvityksen suoraan korttitilillesi.  Jos maksutapana on lasku, laskua muutetaan vähentämällä siitä palautuksen arvo.

 

Päivitetyn laskun löydät osoitteesta www.klarna.fi. Lisätietoa Klarnan hyvityksestä löydät täältä. Maksat vain pitämäsi tuotteet sekä kuljetusmaksun. Jos sinulla on maksamaton Klarna-lasku, sinun tulee itse kirjautua sivulle www.klarna.fi ja pidentää laskun maksuaikaa, jotta palautus ehditään rekisteröidä.  Jos tarvitset apua, voit myös ottaa yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

 

6. REKLAMAATIO 

Lain mukaan sinulla on kuluttajana oikeus reklamaatioon. Jos olet ostanut tuotteen Polarn O. Pyretin myymälästä tai Verkkokaupasta ja havainnut sen olevan virheellinen tai viallinen tai vaurioitunut kuljetuksessa, sinua kehotetaan asiakkaana tekemään välittömästi reklamaatio tuotteesta. Kohtuullinen aika reklamaation tekoon on kaksi kuukautta virheen havaitsemisesta. 

 

Voit tehdä reklamaation tuotteesta myymälään tai lähettää tuotteen takaisin varastoomme:

(1)   Reklamointi edellyttää tuotteen tarkastelua, joten helpoiten ja nopeiten se hoituu lähimmässä myymälässäsi. Jos teet reklamaation myymälässä, ota mukaan reklamoitava puhdas tuote ja ostotosite (kuitti tai muu tosite ostoajasta ja –paikasta) koskien reklamoitavaa tuotetta. Jos olet ostanut tuotteen verkossa, Klarnan kuitti/lasku toimii kuittina. Ensisijaisesti pyrimme korjaamaan tuotteen. Jos tuotetta ei voida korjata kohtuullisen ajan sisällä tai siinä olevaa virhettä ei pystytä korjaamaan, voidaan se vaihtaa vastaavaan tuotteeseen tai tuote korvataan voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti.

 

(2)  Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta asioida myymälässä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kerro viestissäsi, mistä tuotteesta on kyse, milloin ja mistä se on ostettu. Liitä mukaan kuva viasta ja kuitista. Jos reklamaatio hyväksytään, tuote on aina palautettava varastoomme. Hyväksytyn reklamaation yhteydessä ei peritä kuljetuskustannuksia. Verkkokauppapaketti sisältää lähetysluettelon, palautusosoitetarran ja palautuslomakkeen, joita on käytettävä reklamaation yhteydessä.

 

Kun reklamoitu tuote on palautettu ja tarkastettu, sinulle maksetaan asiakkaana korvaus voimassa olevan kuluttajansuojalain mukaisesti. Jos tuote osoittautuu virheettömäksi, Polarn O. Pyret pidättää itsellään oikeuden hylätä reklamaatio voimassa olevan kuluttajasuojalain mukaisesti.  Polarn O. Pyret noudattaa kuluttajansuojalain ja kuluttaja-asiamiehen suosituksia reklamaatioiden käsittelyssä. Kuluttajana voit myös tehdä valituksesi EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisu järjestelmän kautta täältä.

 

Tuote ei täytä reklamaation kriteereitä, mutta haluaisin saada sen korjattua:
Käyttäjän aiheuttamat vauriot vaatteessa, puutteellinen huolto, virheellinen käsittely tai normaali kuluminen eivät kuulu reklamaation piiriin. Mikäli sinulla on rikki mennyt Polarn O. Pyretin ulkovaate, joka ei täytä reklamaation vaatimuksia, voidaan se mahdollisesti korjauttaa PO.P Repairs korjauspalvelumme kautta. Olethan yhteydessä lähimpään myymälääsi ja he kertovat mielellään lisää palvelustamme.

 

7. VASTUUNRAJOITUS

Polarn O. Pyret ei ole vastuussa ennakoimattomista tapahtumista, joiden seurauksena voi olla  tuotteiden loppuminen, inventaarioero, toimitusviive, hinnanmuutos tai tekninen virhe. Emme myöskään vastaa mahdollisista virheistä kuvissa, teksteissä tai hintamerkinnöissä.

 

Jos tuotteessa on toimitushetkellä virheellinen hintamerkintä, ostohetkellä ilmoitettu hinta (katso toimitusvahvistus/kuitti) on voimassa ostosi osalta.

 

8. YLIVOIMAINEN ESTE

Emme vastaa viivästyksestä tai vahingosta, joka johtuu siitä, että tilauksen tai sen osan toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy meistä riippumattomasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä syystä tai muusta ulkopuolisesta esteestä, jota emme ole voineet kohtuudella ottaa huomioon sopimuksentekohetkellä ja jonka seurauksia emme myöskään kohtuudella olisi voineet välttää tai estää. Jos ylivoimainen este estää tilauksen toimittamisen yli kahden (2) kuukauden ajaksi, on molemmilla osapuolilla oikeus irtisanoa sopimus ilman korvausvelvollisuutta.